Aude aliguid dignum.

21. marca 2013, jankazatel, Nezaradené

 

Toto latinské príslovie z 12. st. nám hovorí, aby sme urobili vo svojom živote niečo významné. Je to jedno z mojich najobľúbenejších prísloví. Každý, s kým sa v živote stretnem, ma v niečom predstihuje a ja sa snažím od neho sa v niečom priučiť. Ďakujem Bohu, že mi do cesty privádza ľudí, ktorí môj život obohacujú a napĺňajú. Ťažko som roky fyzicky pracoval a nikdy ma ani nenapadlo, že sa to dá zmeniť. Svet predsa patrí múdrym a bohatým a mi ostatní len máme napĺňať ich predstavy. Drieť od svitu do mrku, aby sme nejako prežili a oni naďalej žili v blahobyte ! Veľa som čítal a rozmýšľal, trápil sa a odovzdával šedému osudu ! Jedného dňa som si povedal dosť ! Moje štyri deti musia mať lepší štart do života a nebudeme sa tlačiť v malých izbičkách u svokrovcov ! Čítal som množstvo kníh „ako myslieť pozitívne“ alebo tiež „ako môžme zmeniť svoju realitu“. Pracoval som 6 rokov v zahraničí, aby sa naplnil sen o vlastnom dome, pokiaľ neprišli zosuvy pôdy a oddialili znovu šťastie, ktoré bolo na dosah. Všetko bolo na „šľak-trafenie“ a ja som bol zúfalý…

Knihy, ktoré vždy obohacovali môj život a pomáhali snívať sny iných, mi dodali silu aj odvahu uskutočniť ten svoj. Pochopil som konečne, že čokoľvek chcete zmeniť, skutočne zmeníte až vtedy, ak to urobíte hneď ! Bez čakania, váhania a nekonečného snenia. Cielene a zodpovedne zosumarizujte svoj minulý život a zahoďte za hlavu vaše neúspechy ! Vypracujte si plán pre život budúci. Majte smelé vízie a postavte si vo svojej mysli hoci aj vzdušné mosty o akých sa vám ani nesnívalo. Urobte proste prvý krok. Vaše vízie vás dovedú do doposiaľ nepoznaných sfér. Plánovanie, stratégia a vaše vnútorné chcenie vám nesmie nikto prekaziť ! Aj za cenu strát, rozchodov a ťažkostí choďte za svojím snom, lebo nikto, nikdy vám nenahradí to čo príde potom… Váš život sa zmení a zmenia sa aj ľudia vôkol vás. Väčšina z nás totiž žije, pracuje a robí to čo nechce ! Robte to čo chcete a žite tak ako viete ! Robte všetko čo vás baví a nemučte sa tým, čo vás nebaví ! Ži dnes a nie až zajtra ! Dá sa to, ale musíte chcieť vy. Nebáť sa zmeny a ísť v ústrety osudu s úsmevom, a šťastena sa k vám otočí čelom. Myslieť a konať nezištne, je jedným zo základných kameňov vášho úspechu. Postranné úmysly vylúčte z vášho života a pochopíte, že ak chcete niečo dokázať, musíte zasiať dobré obilie. Žatva bude vtedy úspešná, ak vy dáte do pôdy života vaše srdce, lásku a zodpovednosť. Vaše vzdušné mosty sa zmenia na pevné stavby, na ktorých postavíte svoj nový život v blahobyte. Budete spať dobre, žiť dôstojne a tešiť sa z maličkostí. Všetko je len na vás, priatelia. Je to len a len vaša zodpovednosť za svoj život, je to vaša voľba ! Verte či neverte, ale fakt to funguje a život mi to každý deň znova a znova dokazuje…