Založ si blog

Chlieb náš každodenný…

Po nejakom čase som znova stretol priateľa. Usmievavého, šťastného… Keď som ho videl naposledy, tak mu len oči „vykukovali“ z hlavy. Skormútený, skleslý – na tele aj duchu. Veru, keď sa mu ja neprihovorím, tak si ma ani nevšimne. Ponorený do seba, užialene kráčal mestom… Dnes to bolo iné. „Ako sa máš Kamarát starý ?“ vravím mu. „Ahoj Janko, mám sa výborne aj svet sa mi znova rozžiaril.“ hm… a čo je svet, azda vianočný stromček ? “ Neveriacky pokrútim hlavou a vravím „no vybaľ to !“Čo sa z tebou porobilo,máš novú frajerku ?“ Zo žartu sa ho spýtam, hoci viem, že je to veľký poctivec. Za viac ako 5 rokov spoločnej práce v Írsku človeka dobre spoznáte a prekuknete. „Lepšie Jany, našiel som si skvelú prácu !“ Tak to už je výhra ! Na našom „odstŕčenom“ východe mi mnohí dáte za pravdu. Mnohí drú za niečo málo nad 2 euro. Zvedavosť mi nedá, tak sa pýtam „keľo“?  „Tri – nie, štyri – nie, päť ???“ ešte viac ! Tak to mám oči „vyvalené“ ako komisár Derik v tretej časti !!! Viac z neho nedostanem a ani nemusím, je to jeho vec…zaslúži si…takých čestných a robotných ľudí, dnes už ťažko nájsť… Hlavne po tých dažďových pohromách mu prajem. Zosuvy pôdy ho pripravili o strechu nad hlavou. Roky trápenia vonku, bez rodiny a blízkych mu vzala voda. V skrytosti mu závidím to jeho nové nadšenie a optimizmus v tak ťažkej situácií. Nevzdáva sa a bojuje. Bojuje ďalej, hoci pred mesiacom som myslel, že už čaká len na zubatú ! „Tak biedne vyzeral.“ Nevdojak si pomyslím ako to zvládne jeho rodina… To sťahovanie, nový kraj, iný ľudia…Odchádza…odchádza ďalší z mojich priateľov za lepším chlebíkom. Bude mi za ním clivo…ale aj sa teším… vždy keď si spomeniem na jeho rozžiarenú tvár. „Veľa šťastia kamarát“ zašepkám, veľa šťastia priateľ…z kútika oka zotriem slzu, alebo vločku snehu, ktovie… Áno, obyčajné ľudské šťastie tkvie aj v chlebe našom každodennom…

Najstaršie písmo na svete je Slovanské.

08.12.2018

Všetci mudrci sveta sa vždy predbiehali v tom, kto má pravdu. Archeológovia kopali a kopali a keď sa dokopali k veciam čo im nesedeli do ich západnej mozaiky pravdy, tak ich jednoducho ukryli pred svetom… Čo azda sa dá pravda navždy zatajiť, prekryť a umlčať ?! Nie, len do času majú falošní náskok, ale pravda sa vždy nájde, alebo vyplaví jednoducho [...]

Tvorivosť v nás.

04.03.2018

Keď tvorím svet sa na chvíľu spomalí, zastaví. Nevnímam rušivé vnemy, ale unášam sa na krídlach fantázie do hĺbok ešte nepoznaného, nedokonalého, nevytvoreného… Kusisko starého dreva, či hrdzavý plech váľajúci sa v šopke, sa zmení v symfóniu tvorby môjho ja. Klince, skrutky, nity a lepidlo spájajú mozaiku mojích tvorivých úletov. Veci nepotrebné znova [...]

Komunistická Čína stále na vzostupe !

25.10.2017

Neviesť vojny, ale spravovať krajinu sa v Číne vypláca. Tvrdé zákony zaručujú, že žiadny západný intrigán nemá šancu !! Kto vie ako by to bolo dnes u nás, ak by komunizmus zotrval, čo myslíte ?! Za dva roky vyprodukovala Čína viac cementu ako USA za celé 20 storočie. – Dĺžka vybudovaných ciest – 4 mil. km. – 300 tisíc mostov po celej krajine, z nich viac [...]

žena, nemocnica, lôžko, pacient, tehotná, tehotenstvo, gravidita, pankreas, cukrovka

Fatálne zlyhanie v pražskej nemocnici. Žene urobili potrat pri kontrole, splietli si pacientky

28.03.2024 14:52

V pražskej Fakultnej nemocnici na Bulovke došlo k obrovskému omylu.

Mahmúd Abbás

Palestínska samospráva má novú vládu

28.03.2024 14:51

Jej predsedom bude dlhoročný poradca prezidenta Muhammad Mustafá.

Krišjanis Kariňš

Šéf lotyšskej diplomacie Kariňš odstupuje pre trestné stíhanie

28.03.2024 14:37

Lotyšská generálna prokuratúra rozhodla o začatí trestného stíhania v súvislosti s jeho výdavkami na leteckú dopravu vrátane využívania súkromných lietadiel.

Jana Bittó Cigániková

SaS kritizuje prerozdelenie peňazí v zdravotníctve, žiada zrušenie tzv. prerozdeľovacej vyhlášky

28.03.2024 14:36, aktualizované: 14:55

Kompetenciu prerozdeľovať peniaze navrhuje presunúť na zdravotné poisťovne.

jankazatel

Pre mňa je láska, česť a pravda viac ako obyčajné slová. O viere rád polemizujem...Slobodu milujem, lebo jej vždy niet...a nadovšetko neznášam falošných ľudí, klamárov, podvodníkov, neznabohov a hoštaplerov !!!

Štatistiky blogu

Počet článkov: 61
Celková čítanosť: 239553x
Priemerná čítanosť článkov: 3927x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy