Založ si blog

„Ocko mám ťa tak veľmi rada.“

chlieb a iné 006Keď Vám dieťa každé ráno povie „ocko mám ťa veľmi rada“, je to určite balzam na dušu pre každého chlapa, otca. Čo tam, že bola zlá známka z matiky /tá sa opraví/, alebo vyliaty čaj na dlážke ?/ten sa predsa poutiera/. Nebudem sa pre to hnevať a láskavo poviem, veď to sa stáva miláčik môj. Úsmev na bezstarostnej detskej tváričke Vám bude najlepšou odmenou za vynaloženú námahu. Keď mi moja mladšia desaťročná dcérka ukazovala knihu z knižnice o varení a pečení mal som iné starosti a len som odvrkol nech ide do druhej izby. Smútok v jej očiach mi ale nedal pokoj a prenasledoval ma dlhú chvíľu. Bol ako hladný komár v lete, keď Vám bzučí pri uchu a Vy sa len oháňate dokola a chcete ďalej spať! Zavolal som ju preto späť a tváril sa ako má tá kniha veľmi zaujíma. Veselo štebotala a smútok z jej očí bol preč. Ako ľudské rozradostené vtáča náruživo opisovala nádherný svet jej budúceho varenia a pečenia, až sa to akosi prenieslo aj na mňa. Dobre, ideme nato ! Načo? No predsa variť. Chvíľku myslela, že žartujem. Dobre oci a už listovala ostošesť. Zapáčil sa jej článok o chlebe. Ó chlieb náš každodený zarecitujem a obaja sa na tom zasmejeme. Takže za pár sekúnd mi Miška stihne zaplniť stôl. Je to šikovnica. Takže recept znie : 1kg hl. múky, sáčok droždia, 2 čl soli, 3 čl ocot, 1 čl rasca drvená, 6 dcl vody a 2-3 hŕste varených a postrúhaných zemiakov. Spolu zmiešame a necháme na teplom mieste hodinu odpočívať. Potom na pomúčenej doske spracujeme na bochník a dáme na pekáč, necháme ešte asi 15 minút podkysnúť. Ja dávam papier na pečenie naspodok. Potrieme vodou a pečieme 45 minút pri 160 stupňoch a tak vypneme a necháme ešte desať minút v rúre dopiecť – rúru neotvaráme. Nakoniec potrieme zase vodou. Poviem vám, že tento chlebík chutná fantasticky. Chrumkavá kvôrka a rozprávková chuť, no proste jedná báseň. Moja malá šikovnica ho dobré vymiesila. Večer keď usínala, mi vraví “ Ty si ten najlepší ocino na celom svete, som taká šťastná.“ Hánkou ruky si utriem slzu s kútika oka. Musím si pre ne nájsť viac času, pomyslím si. Aj ja som šťastný, nie je na to šťastie mnoho dní v roku, ale ten dnešný deň či večer k ním určite patrí ! Ešte kým zaspala v polospánku vraví “ a zajtra ocinko…chvíľa ticha…otočím sa pri dverách…čo budeme spolu variť ?…Áno, my už niečo vymyslíme, veď máš takú zázračnú knižku… ale už dobrú noc drahúšik…

Najstaršie písmo na svete je Slovanské.

08.12.2018

Všetci mudrci sveta sa vždy predbiehali v tom, kto má pravdu. Archeológovia kopali a kopali a keď sa dokopali k veciam čo im nesedeli do ich západnej mozaiky pravdy, tak ich jednoducho ukryli pred svetom… Čo azda sa dá pravda navždy zatajiť, prekryť a umlčať ?! Nie, len do času majú falošní náskok, ale pravda sa vždy nájde, alebo vyplaví jednoducho [...]

Tvorivosť v nás.

04.03.2018

Keď tvorím svet sa na chvíľu spomalí, zastaví. Nevnímam rušivé vnemy, ale unášam sa na krídlach fantázie do hĺbok ešte nepoznaného, nedokonalého, nevytvoreného… Kusisko starého dreva, či hrdzavý plech váľajúci sa v šopke, sa zmení v symfóniu tvorby môjho ja. Klince, skrutky, nity a lepidlo spájajú mozaiku mojích tvorivých úletov. Veci nepotrebné znova [...]

Komunistická Čína stále na vzostupe !

25.10.2017

Neviesť vojny, ale spravovať krajinu sa v Číne vypláca. Tvrdé zákony zaručujú, že žiadny západný intrigán nemá šancu !! Kto vie ako by to bolo dnes u nás, ak by komunizmus zotrval, čo myslíte ?! Za dva roky vyprodukovala Čína viac cementu ako USA za celé 20 storočie. – Dĺžka vybudovaných ciest – 4 mil. km. – 300 tisíc mostov po celej krajine, z nich viac [...]

kvet, strom, sneh, úroda, mrazy

Mrazy v Česku boli pre ovocinárov fatálne. Mnohí hlásia stopercentnú škodu

25.04.2024 16:52

Hovorí sa o najhoršej situácii za posledných sto rokov. Odhadom už bolo zničených približne 100 000 ton ovocia.

SIS / Slovenská informačná služba /

Slovensko dostáva už len filtrované informácie od tajných služieb, tvrdí Galko. Gašpar to označil za hoax

25.04.2024 16:16

Poslanec Tibor Gašpar dodal, že výmeny informácií na úrovni spravodajských služieb nie sú verejné veci.

harvey Weinstein

Súd zrušil odsúdenie Weinsteina za sexuálne delikty, začne sa nový proces

25.04.2024 16:02, aktualizované: 16:09

Na slobodu sa 72-ročný Weinstein podľa CNN nedostane.

bielorusko, cvičenia

Minsk bol napadnutý, odrazili sme útok z Litvy, tvrdí Bielorusko. Absolútny nezmysel, hlási Vilnius

25.04.2024 15:58

Takéto vyhlásenia je možné pokladať za neustálu nepriateľskú provokáciu a informačný útok proti nám, ktoré nemajú nič spoločné s realitou, tvrdí Litva.

jankazatel

Pre mňa je láska, česť a pravda viac ako obyčajné slová. O viere rád polemizujem...Slobodu milujem, lebo jej vždy niet...a nadovšetko neznášam falošných ľudí, klamárov, podvodníkov, neznabohov a hoštaplerov !!!

Štatistiky blogu

Počet článkov: 61
Celková čítanosť: 240515x
Priemerná čítanosť článkov: 3943x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy