Založ si blog

Pán Majster – „dievča na všetko“!

Nástup na funkciu majstra v jednom z prešovských podnikov, ktorý zažil svoje zlaté časy za socializmu, bola moja nová alternatíva budúcnosti, aby som za svojím chlebíkom nemusel chodiť do zahraničia a zostal zo svojou milovanou rodinkou.

To, čo ma tam čakalo, dnes je už chválabohu len zlým snom. „Keď vtáčka lapali pekne mu spievali “ a tak mi naspievali, že sa otvorila nová linka z veľkou perspektívou. Čakajú ma samé výhody prac. postup, vyšší plat, bonusy atď. Takto ma dostali do kolotoča nikdy nekončiacich prác a povinností. „Nová linka“ skrývala v sebe však netušené možnosti stáleho sebazdokonaľovania v nekonečných opravách skoro historických strojov. O hluku a prachu nehovoriac. Nový na tejto úžasnej linke bol asi značkovač kódov, ktorý však tiež stál za „prd“.

Kedže bol nedostatok pracovníkov /ináč v tomto regióne je vysoká nezamestnanosť/ tak ma milo požiadali, aby som dočasne prevzal aj sklad. Samozrejme som tiež milo prikývol. Z počiatočným elánom a odhodlaním /zmeniť tento svet/som sa pustil do veľkého upratovania a zoraďovania nekonečných položiek, aby som mal aký – taký prehľad. Trvalo to pár dní /2 sklady a jeden medzisklad/ a ani som zo všetkým neskončil a už mi vzali časť skladu ktorý potrebujú na inú výrobu. Tak nastala Sodoma-Gomora a denné zbytočné presúvanie paliet z tovarom a obalovým materiálom hore-dole. Nastal slovenský miš-maš, ktorý ma oberal o chuť a veškerú energiu ! Keď ma „zjazdil“  najvyšší Boss tak to už ma fakt išlo doslova poraziť ! Nevedel totiž chudáčik, že Janko na základe skvelého nápadu pani vedúcej ako ušetriť, pracuje občas priamo na linke,baličke či plničke ! Z toho občas vzniklo pravidlo a pán Majster „holka pro všechno“! To všetko za 400 euro/mesačne !

Keď som sa opýtal, kedy mám riadiť zamestnancov a robiť agendu, pani vševedúca len neveriacky zavrtela hlavou a odišla. Tak mi cez kolegu odkázala, že administratívne veci, každý z riadiacich pracovníkov robí doma ! Tak to som sa prvykrát riadne naštval ! Druhykrát keď som žiadal príplatky za prašnosť a odbili ma. Tretikrát krát keď som žiadal ochranné pomôcky, odev a obuv. Vysmiali ma. Nevzdal som to a naďalej som bojoval za zlepšenie pracovných podmienok pre svojich ľudí. To, že som s nimi pracoval nás zblížilo. Podľa vševedúcej to bola len „hrubá sila“ nič viac! Podľa kolegu majstra len „stratené existencie“ ktoré nemajú na výber. Nesúhlasil som… a tým som sa odpísal. Čím ďalej ma viac zaraďovali na iné úseky, aby prerušili väzby. Dali mi pocítiť, že som nepohodlný. Dali jasne najavo, že časy socializmu sú preč a nastal tvrdý kapitalizmus!

Čo som chcel? Chcel som tak veľa? Trocha ľudských podmienok pre ľudí, ktorí majú svoje rodiny, ktoré potrebujú tiež živiť ! Ochranu pred prašnosťou a hlučnosťou, aby sa v zdraví mohli dožiť dôchodku!

Nakoniec som to vzdal a zbavil sa zodpovednosti – dal som výpoveď. Myslím, že to predstavenstvo len uvítalo. Vytiahol som im „tŕň z päty“! Ja som sa ich konečne zbavil… ony sa zas zbavili mojich ústnych a písomných sťažností ! Pre mňa nastala znova sloboda a vytúžený pokoj.

Dnes odstupom času viem, že to bola pre mňa istá skúsenosť. Táto, hoci zlá skúsenosť, ma posunula znova dopredu a naštartovala novú budúcnosť. Znova som si otvoril živnosť a vypracoval úspešne podnikateľský plán. Dostal som dotáciu a získal prácu v Belgicku. Čoskoro začnem znova na Slovensku a už sa neviem dočkať…

Myslím však často na ľudí, čo nemajú také šťastie ako ja… myslím na ľudí v nemenovanom prešovskom podniku, ktorým som mohol viac pomôcť a nepomohol… a to je mi fakt ľúto…jedno však viem isto, že k svojim zamestnancom sa budem chovať ako človek… ako človek so srdcom…

Najstaršie písmo na svete je Slovanské.

08.12.2018

Všetci mudrci sveta sa vždy predbiehali v tom, kto má pravdu. Archeológovia kopali a kopali a keď sa dokopali k veciam čo im nesedeli do ich západnej mozaiky pravdy, tak ich jednoducho ukryli pred svetom… Čo azda sa dá pravda navždy zatajiť, prekryť a umlčať ?! Nie, len do času majú falošní náskok, ale pravda sa vždy nájde, alebo vyplaví jednoducho [...]

Tvorivosť v nás.

04.03.2018

Keď tvorím svet sa na chvíľu spomalí, zastaví. Nevnímam rušivé vnemy, ale unášam sa na krídlach fantázie do hĺbok ešte nepoznaného, nedokonalého, nevytvoreného… Kusisko starého dreva, či hrdzavý plech váľajúci sa v šopke, sa zmení v symfóniu tvorby môjho ja. Klince, skrutky, nity a lepidlo spájajú mozaiku mojích tvorivých úletov. Veci nepotrebné znova [...]

Komunistická Čína stále na vzostupe !

25.10.2017

Neviesť vojny, ale spravovať krajinu sa v Číne vypláca. Tvrdé zákony zaručujú, že žiadny západný intrigán nemá šancu !! Kto vie ako by to bolo dnes u nás, ak by komunizmus zotrval, čo myslíte ?! Za dva roky vyprodukovala Čína viac cementu ako USA za celé 20 storočie. – Dĺžka vybudovaných ciest – 4 mil. km. – 300 tisíc mostov po celej krajine, z nich viac [...]

Krádeže áut USA - 2016

Zo závodu ukradli a predali súčiastky za trištvrte milióna eur, polícia obvinila šesť páchateľov

20.04.2024 15:18

V prípade preukázania viny hrozí obvineným trest odňatia slobody na desať až pätnásť rokov.

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Ctite si zmluvu, odkázal Dankovi Raši: Problémom je, že sa vidí ako nástupca Pellegriniho. Majerský počul hlasy o konci Dolinkovej

20.04.2024 13:07, aktualizované: 15:06

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

jankazatel

Pre mňa je láska, česť a pravda viac ako obyčajné slová. O viere rád polemizujem...Slobodu milujem, lebo jej vždy niet...a nadovšetko neznášam falošných ľudí, klamárov, podvodníkov, neznabohov a hoštaplerov !!!

Štatistiky blogu

Počet článkov: 61
Celková čítanosť: 240323x
Priemerná čítanosť článkov: 3940x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy